måndag 24 januari 2011

I´m still here

Har visst inte uppdaterat så mycket på sistone men det betyder inte att det inte hänt saker. Lite av vad som har hänt sen sist:

Syrran kom hem från Thailand och thaisidenet är sååå fint! Tack Emmy!

Hattis korsett är klar! Har inga bra bilder än för jag glömde visst ta några innan jag lämnade över den. Fick bli några dåliga bilder sittandes i bilen på vägen till henne därför är bildkvalitén kass. I vilket fall blev jag riktigt nöjd med den. Jag lyckades få till jämna fina sömmar, det blev inga större rynkor någonstans (vad jag har märkt hittills iaf) och snedslån blev väldigt jämn och fin. Bättre bilder kommer så fort jag träffat Hattis igen. Kan dock dröja ett tag tyvärr.


















Jag har även träffat Jenny för utprovningen av hennes korsett. Vi bestämde oss för en underbyst. En del korrigeringar behövs göras och en till utprovning innan jag börjar sy den riktiga korsetten. Det visade sig att Jenn är något sne så jag måste korrigera för detta för att få korsetten att sitta rakt och fint. Hoppas bara mina teorier fungerar i praktiken! Det återstår att se inför nästa provning. Ska även ta in midjan något för att hon ska få ännu mer former.

















Sedan har jag även lärt mig att virka. Eller jag skulle väl inte säga att jag är någon expert än direkt, kan inte ens virka rakt, men det kommer väl med tiden. Om du har några tips så lämna gärna en kommentar!


Nog om det förflutna. På torsdag händer något riktigt spännande: min första lektion i mönsterkonstruktion i Borås!!! Wooho! Jag lovar att berätta om hur det var senare.

/wave

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar