fredag 19 augusti 2011

Gör en kartong till sygrejor

Höll på att rensa ut en bokhylla idag och när jag skulle slänga iväg en kartong som en HTC legat i insåg jag hur perfekt den var att ha sytråd i. Så jag pyntade den lite, letade reda på kartongen som min telefon kom i också och nu har jag två fina kartonger att ha tråd i. Äntligen!

Du kan självklart ha andra saker i dina kartonger och lådor. Det här är ett billigt, roligt och miljövänligt sätt att få lite ordning och fint hemma :)

 1. Samla finfina lådor.

2. Mät hur stor bit papp eller tyg du behöver för att klä din låda.
 3. Klä den med en pappersbit eller tygbit. Lim är din vän!

4. Dekorera!
 5. Limma fast en bit satinband eller något annat band på insidan för att lättare kunna få ut kartongen och för att det är fint.

Klart! Fyll den med pysselsaker, smycken eller vad du än vill ha i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar