onsdag 17 augusti 2011

Isdrottningkorsett?

Alison var här idag och testade provkorsetten jag sytt till henne. Mönstret har jag för första gången gjort helt utan någon form av mall, bara en massa mått att utgå ifrån så detta är helt mitt eget mönster. Hurray!

Korsetten passade bra men vissa förändringar behöver göras i bysten, vilket jag förväntade mig då Alison är av det storbysigare slaget. Det är inte helt lätt att få till en bra passform på en riktigt stor byst men jag tror nog att vi kommer lyckas. Vi kom överens om att för att verkligen se till att bysten sitter på plats får det bli en halterneckkorsett. Den kommer bli så vacker!

Tyget jag kommer sy den i är en fantastisk taftsilkdupion i isblå. Jag kommer även sy matchande strumpeband och kantbandet kommer vara i samma tyg.
Om du är nyfiken hittar du tyget här: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260432589464&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_1046wt_905

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar