söndag 19 februari 2012

1940-tals inspiration

Letar inspiration och information om 40-talet för 40-tals inspirerade fotograferingen som närmar sig med stormsteg.

Hårstilar som var vanliga på 40-talet som jag fastnat för är pincurls och updo eller victory rolls som de också kallades för. Blir till att börja öva och testa mig fram.

En guide till pincurls hittade jag här: http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_62570&feature=iv&src_vid=10OIYgx0Z0o&v=uF2Qvfs2Qbk





















Tror att en centrerad updo skulle se rätt löjlig ut på mig så blev mer förtjust i denna: http://www.youtube.com/watch?v=IH4KWLiyuK4&feature=plcp&context=C3e5c361UDOEgsToPDskJjDiC8TU9SjsXAmqabuawX































För att få ännu mer fantastiskt hår är jag sugen på att toppa det med en hatt eller en blomma. Känner mig väldigt sugen på att pyssla ihop en pillarbox av något slag, gärna med en veil. Kanske inte lika stor som på bilden men lite i den stilen.





















Vad tror du blir snyggast? Vad gillar du mest?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar