fredag 4 januari 2013

Pennkjol/Pencil skirt and introducing english

(For english -see below)

Insåg att jag inte lagt upp mina tankar och mönsterkonstruktionstips kring pennkjolar som jag pysslade lite med i somras. Blev aldrig riktigt att jag fick tiden till att pilla ihop en men ett mönster fick jag iaf ihop. En skiss på det får du nedan.

Mönstret är gjort i 1/4 skala och är för en pennkjol med hög midja. Mönstret kan användas för att göra en tajt kjol med slits eller en kjol som är mer löst sittande nedtill. Materialbehov för att sy upp kjolen beräknade jag till 60 cm (130 cm bredd). Storleken är ca 40-42.

För att skapa mönstret utgick jag ifrån denna länk: http://marmaladekiss.blogspot.se/2011/03/high-waisted-pencil-skirt-pattern.html

Och för er uppmärksamma som såg att jag skrivit på engelska överst så är det så att jag tänkt börja lägga upp de flesta inlägg på både svenska och engelska för att öka möjligheten för alla att få tips och idéer från mig. Några gamla guider kommer dyka upp i engelska versioner och taggar kommer nu dyka upp både på engelska och svenska. Långa guider kommer jag dela upp i två inlägg- en på svenska, en på engelska.

Oroa er inte- ni kan fortfarande kommentera och ställa frågor på svenska :)


- - - - - - - - - - -

Realized that I haven´t posted my thoughts and pattern making tips on pencil skirts that I fiddled around with this summer. Never really got the time to put it together though, but I made up a pattern up anyway. A sketch of the skirtpattern is shown above.

The pattern is drawn in 1/4 scale and is for a high waisted pencil skirt. This pattern can be used to make a tight fitting skirt with a vent in the back or with more width at the sides for it to be able to move around in. I calculated how much fabric that will be needed to make this to 60 cm/24 inch on a 130 cm/52 inch width. The size is somewhere between 40-42 or UK 12-14

To create the pattern, I used this link: http://marmaladekiss.blogspot.se/2011/03/high-waisted-pencil-skirt-pattern.html

For you new readers in english (or maybe old ones who just looked at the pretty pictures, who knows?) I will now start writing most of my blog in both english and swedish to give the opportunity to more people to get tips and ideas from me.

I will start translating some of my old popular guides so look for new "old" guides in english. I will also tag all posts available in english with the tag "english" to make it easier for everyone. Tags will start appearing in both english and swedish.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar