tisdag 2 november 2010

Hatten är färdig

I lördags och söndags gjorde jag klart hatten genom att pynta den och sy fast spännen. Check it out:

Foto: Emmy Jonsson
http://www.flickr.com/photos/emmy_jonsson


































Här finns även en detaljbild som jag tog när jag höll på att fundera över hur jag skulle pynta hatten. Jag nålade helt enkelt fast det jag funderade över på olika sätt för att se hur det skulle bli. Det kommer detaljbild på färdiga resultatet inom kort.















Jag kan även berätta att jag håller på med en kjol i samma gröna tyg du kan se runt hatten. Den knåpade jag ihop lite snabbt i lördags och är bara detaljarbete kvar på den. Har lite svårt att bestämma mig exakt hur jag ska göra med kan ge en liten spoiler: den är knälång, ganska vid och kommer ha tygklädda knappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar