torsdag 2 september 2010

Jag gillar att surfa

Nätet är bra till mycket. Det var faktiskt tack vare guider och bilder på nätet som jag överhuvudtaget hamnade fast i det där med att sy korsetter och allt annat som råkat dyka upp på vägen. Jag är bl.a. med i ett forum på LiveJournal för folk som syr korsetter och det är både en stor källa till massa bra tips samt en stor inspirationskälla. Har runt 100 bilder på korsetter som kittlat mitt sinne lite extra sparade i datorn vid det här laget och det bara kommer mer och mer.

I vilket fall hittade jag mig in på en ny sida nyss och hittade "de 7 dödssynderna systyle". De stämmer så väl in på vad jag ofta tänker så jag måste bara citera:


Lust = I must have that fabric - isn't it loooooovely .. stroke stroke gaze sigh ... 
Gluttony = I must have that fabric aswell ... and that one .. Oh! and that one .... 
Greed = There is not enough fabric in the world for me - I want it ALL!
Laziness = I don't know what to make - I think I shall procrastinate for a while .. a long while.
Wrath = Arghhh! Where's the stupid seam ripper?
Envy = I love your fabric!
Pride = Look what I made :)

Taget från: http://www.marmaladekiss.co.uk/

Å visst ja, jag sprättade upp de flesta av kanalerna i korsetten idag för att sy om dom så dom funkar. Det var inte kul och tog ganska mycket tid men jag insåg att jag var helt enkelt tvungen att göra om, gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar