onsdag 1 september 2010

Looking good! And bad...

Kjolen börjar närma sig klar. Borde inte ha några problem med att få den så pass klar idag att det bara tar en 5-10 minuter att fixa de sista smådetaljerna på den någon annan dag :)

En liten sneakpeak:
Kjol 1 av fullständiga kjolen. Den färdiga kommer vara i tre lager.

Kjolen kommer bestå av tre "kjolar" ovanpå varandra. Varje kjol består av ungefär 2-2,5 meter långt tyg. I kanten på varje kjol kommer det vara dekorativ spets, samma spets som ska sys på korsetten. Kjolen kommer fästas genom snörning och är därför reglerbar.

Korsetten är dock en annan historia. Den ser inte ut att vilja bli klar lika snabbt som jag vill. Stålet vägrar glida in i skenorna och jag har fått kramp och ont i fingrarna i mina försök att få in dom. Vill inte riktigt ge upp men insett att jag blir nog illa tvungen att leta fram sprätten och sprätta bort kanalerna, försöka snygga till och börja om med dom... Har lyckats få i några stycken iaf så det enda positiva är väl att jag inte behöver göra om alla... Jippie, not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar