torsdag 9 september 2010

Skolan interferes

Någorlunda frisk och kry som man är nu så måste man uppenbarligen gå i skolan. Hur intressant det än är känns det som att jag har väldigt jobbiga veckor framför mig vilket inte är så inspirerande. Första tentan är redan den 24/9 och då ska jag ha läst en hel fet bok (500 sidor tror jag det var) plus lite extratexter och kunna det också. Får se hur det går...

Istället för plugget har jag mest tänkt på kjolar de senaste dagarna. Eller ett specifikt mönster för att vara mer exakt. Det kommer vara ett mönster som består av vad som ser ut som två halvcirklar. Eftersom innercirkeln (som kommer vara midjan) har en mindre omkrets än yttercirkeln kommer kjolen bli lätt veckad utan att man behöver sy veck. Lite retrofint och enkelt att göra :)
Jag fick inspirationen till detta från en guide till hur man gör latex ruffles, vilket är ungefär samma princip som jag kommer använda. http://www.mjtrends.com/tutorial,Basic-Latex-Ruffle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar