tisdag 5 oktober 2010

Fullbokad

Jag har insett att min hobby håller på att bli mer som ett extraknäck. Har t.om. kölista nu och tycker folk hör av sig rätt ofta för att de är intresserade av att jag ska sy något till dem. Ska t.ex. ta mått på en kompis i Kalmar v.42 som aldrig ägt en korsett. Ska bli intressant och kul att introducera henne till korsetternas vackra värld :)
Så min kölista/projekt på g just nu:
-Sy klart Emmys korsett (bara snedslå kvar att fixa så snart klart)
-Sy Hattis korsett nr 2 (vit underbyst med svarta detaljer)
-Sy rock till Dale (1800-tals rocken jag visat här på bloggen tidigare, räknar med MÅNGA timmars jobb då det är något för mig helt nytt och många av delarna måste sys för hand)
-Sy rock till Coffe (madhatter inspirerad, ska modifiera mönstret ovan)
-Fixa julklappar (som ni förstår kan jag inte skriva vad det är för nåt här men några kompisar kommer bli lyckligt lottade. Kommer lägga upp bilder efter jul)

Sen har jag fått intresseanmälan från Alison som vill att jag ska sy henne en korsett samt Jenn som jag nämnde ovan. Har tidigare fått förfrågan från Ewa men känns lite som att det hamnat under stolarna. Funderar på att sy upp den enligt mönstret jag har från hennes tidigare korsett och blir hon nöjd så köper hon den, blir hon inte nöjd så säljer jag den till nån annan eller behåller den själv. Hon och jag har ganska lika storlek nämligen.

Så allt som allt har jag minst 100 timmars effektivt arbete framför mig, runt 170-200 om man räknar med intresseanmälningar.

Om du råkar vara intresserad av att beställa ett mindre jobb som en hatt, fascinator eller liknande kan jag låta dig gå före i kön för pengarna är väl behövliga och det jobbet går så pass fort nu för tiden :) Har kommit på att det är en perfekt syssla om man sitter på tåg. Kan lätt pilla ihop 1-2 hattar på en resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar