lördag 9 oktober 2010

Lite fail


Hahaha! Det här blev lite fail på så många sätt. Ingen fokus, katt ser helknäpp ut och jag ser också helt konstig ut.

Som jag sa sydde jag upp ett par bloomers. Hade redan ett mönster hemma som jag använde mig av och kan säga att det blev inte riktigt som jag förväntat mig. 1) Avståndet mellan skrevet och överkant (midja) är mycket längre än jag önskar, nästan uppe vid brösten. 2) Utrymmet på framdelen är väldigt stort, inte så smickrande.

Så nästa gång tänker jag ändra mönstret en hel del. Trots detta är dom fluffiga och fina. Bara jag fixar framdelen så den ser lite mer smickrande ut så är dom fullt funktionerliga och matchar dessutom min fina marinblå korsett. Dessutom är de jättebekväma. Ser stor potential till att sy byxor att softa i med detta mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar