onsdag 15 juni 2011

Awesome tyg

Sitter och letar tyg till ett nytt korsettprojekt, en korsett till Alison. Eftersom jag inte lyckades hitta det jag ville ha i mina vanliga källor körde jag hårt på mottot: "Google is your friend!"

Har inte hittat det tyg jag letade efter än men på vägen hittade jag äntligen vad en typ av tyg jag letat efter jättelänge nu hette, toile de jouy. Sprang även på denna coola moderna tappning av det. Om du tittar nog ser du att det är skelett och inte människor, busigt va? Alexander Henry kan göra tyger! 



















Hittade dessutom det här helt fantastiska tyget som jag funderar på vad man skulle hitta på med. De hade även vackra tygknappar och snedslå i samma tyg. Kan ju göra det själv men ibland är det skönt att spara tid, eller ifall man bara vill ha knappar och inte tyg. Om du är nyfiken hittar du det på: http://stores.ebay.co.uk/orientaldirect


1 kommentar:

  1. hihi hade kuddfodral i tdningspapperstyg när jag var yngre :P

    SvaraRadera