söndag 12 juni 2011

Preview av korsetter

Just nu håller jag ju på att jobba med 3 olika korsetter samtidigt.

En överbyst i ett vackert blomstermönster med en konstraterande panel i orange dupionsatin som fortsätter i en halterneck.

En underbyst i svart satincoutil med svart planchett vilket jag upptäckte får det att se väldigt snyggt och välgjort ut. Denna kommer ha matta kanalband och snedslå.

En underbyst i gammelrosa med lätt guldskimrande dupionsilke och dekorativa kanalband i cremesatin.

En liten sneakpeak på alla dessa korsetter kan du se nedan. Planen är att alla ska vara klara tills midsommar men har stött på lite problem med överbysten då planchetten jag fick hem var längre än den jag beställde. En ny är på väg men eftersom jag beställer den från england kan det ta några dagar och deadlinen kan då blir svår att hålla. *håller tummarna för att det ska funka*


Ta en titt på halternecken som hänger över för att se hur strukturerad och fin den oranga är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar