torsdag 30 juni 2011

Bohemian princess och Black & black

Här kommer lite bilder på mina 2 senaste korsetter, Bohemian princess och Black & black.
Bohemian princess kommer fotograferas i studio imorgon och Black & black förhoppningsvis senare i sommar.

Bohemian princess är sydd i dupionsiden och har detaljer i cremesatin. Den har avtagbara strumpeband klädda i samma satin som på korsetten och har även en avtagbar skygglapp.

Allt inklusive strumpebanden är sytt och fotograferat av mig.





Black & black är sydd i svart satincoutil med matta kanaler och snedslå. Denna är sydd assymetrisk för att passa tjejens något snea kropp. På henne ser den helt rak ut så jag lyckades verkligen med detta även om det var en rejäl utmaning för mig i min mönsterkonstruktion.

Denna korsett har en avtagbar skygglapp som snörs åt när korsetten snörs åt tack vare att snörningen går genom skygglappen. Detta gör att den alltid sitter där den ska.

Allt är sytt och fotograferat av mig.
Insidan

Dessa två korsetter var väldigt olika att göra trots att modellen är ganska lik. Den rosa är sydd i ett lager med externa kanaler och är gjord till en tjej som är ganska liten redan innan korsetten. Den svarta är gjord i två lager med stål både mellan lagrerna och i externa kanaler och är sydd till en tjej som är dels assymetrisk och även en lite större storlek än de jag sytt tidigare.

Storlekarna på korsetterna är ungefär motsvarande 21,5 inch och 29 inch, alltså en skillnad på nästan 22 cm i midjan mellan de två korsetterna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar