torsdag 9 juni 2011

Drömmar om krinoliner

Efter att ha sytt fast en veckad kant nedtill på min enkla svart underkjol (http://noclock.se/viktorianskt/underdelar/gored-underskirt/) insåg jag vad som verkligen hade gjort den perfekt att ha under min bustle- en krinolin! Vad gör en hellång kjol vackrare?

Eftersom jag har lite mycket att göra just nu och ville komma på en snabb lösning åkte plastskenorna och silvertejpen fram. Underskatta aldrig silvertejp!

Anyhow, jag tejpade ihop ett antal plastskenor till en stor cirkel som blev lika stor som kjolens vidd nedtill och tejpade sedan fast den på några ställen nedtill. Effekten blir ganska slående även att den inte sitter så bra just nu. Blir till att sy fast en cirkel nedtill tycker jag, eller vad säger ni?

(ursäkta den dåliga bildkvalitén, ljuset idag är värdelöst och jag har ingen bra blixt)



Jag passade även på att sy en slags krage av en bit av vecken som blev över. Jag känner mig nöjd med resultatet, blev en rätt vacker historia. En bild på kommer efter helgen om vi får bra väder till helgen. Hoppas hoppas!

1 kommentar:

  1. Vad härligt. Ser väldigt vackert ut. Skulle vara roligt att se hur den ser ut på.

    SvaraRadera