söndag 5 december 2010

Hur ska jag hinna med?

Jag behöver planera min tid bättre om jag ska hinna med att göra allt jag tänkt till jul. Så nu inrättar jag en tidsplan. En tidsplan som innebär mindre skola och mindre sitta framför datorn och kolla på onödiga saker :P Härmed införs:
*fanfar*
Deadlines!

För att inte avslöja alltför mycket då vissa som ska få julklapparna kan råka läsa detta så får jag använda lite luddiga termer. Bilder på allt kommer upp efter jul!

Vad jag kan säga är att planen består av att sy provrock till Dale innan jul, att sy klart Hattis vita underbyst med svarta detaljer, att förhoppningsvis hinna sy en skygglapp till syrrans korsett samt att sy 2 stycken hårsaker till två olika personer, lite hattrelaterade.

Steg 1) göra mallar/former/mönster till allt
Steg 2) leta fram tyg/material och bestämma mer exakt hur de ska se ut, klippa ut
Steg 3) Sy!

Deadline steg 1: 8/12
Deadline steg 2: 11/12
Deadline steg 3Dale: 14/12
Deadline steg 3KorsettH: 18/12
Deadline steg 3KorsettE: 19/12
Deadline steg 3HattM: 22/12
Deadline steg 3HattH: 23/12


Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar