torsdag 9 december 2010

Spexigt

Igår var jag på möte med spexet: smink och kostym. Borde varit där för länge sen men har varit för sjuk och upptagen. För er som inte vet är spexet Handelshögsskolans spex, alltså typ teaterkomedi. Jag kan inte termerna men kul är det iaf. Jag ska alltså vara med och sy kostymer till nästa spex. Årets tema: Laika, in space no one can hear you bark!

Vet inte hur mycket som är hemligt men klart är iaf att jag ska sy två klänningar. Eftersom det blir lättast för mig så ska grunden till överdelen vara korsettliknande och sedan syr jag på kjolen på det. Det kommer bli snyggast!

Idag fick jag även veta att det blir ingen korsettkurs till jul. Vi skjuter upp den på obestämd framtid p.g.a. att de helt enkelt inte hade råd nu.

Och till de viktiga och väldigt roliga nyheterna: JAG KOM IN PÅ MÖNSTERKONSTRUKTION! Woho!!!! Nästa termin ska jag åka en kväll i veckan till Borås för att lära mig grunderna i mönsterkonstruktion. Har velat lära mig det länge nu men inte hittat några kurser här i Götet som inte kostar massa pengar. Men nu blir det av :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar