torsdag 16 december 2010

More progress

Idag dök det visst upp en hemtenta i mitt liv. Verkar dock inte vara alltför svårt att få den fix och klar tills den 22a så jag bör ha en del tid att fixa till det sista innan jul.

Igår och i förgår satt jag och sydde på provrocken till Dale en massa. Kan bara konstatera att även om det tar en del extra tid att sy en toile så kommer det löna sig så mycket i slutändan. Nu kan jag upptäcka vad som är svårt, experimentera för att hitta lösningar och inte minst göra alla dumma fel så jag slipper göra dom sen. T.ex. råkade jag visst sy på en del av kragen på fel håll och insåg att det går inte att sy på ärmar bra om man inte nålar fast dom när de är på personen först. Proven är snart klar iaf :)
Dagens visa ord: När du inte vet vad du håller på med- gör ett prov först!


Såhär ligger jag till nu:
Steg 1) göra mallar/former/mönster till allt
Steg 2) leta fram tyg/material och bestämma mer exakt hur de ska se ut, klippa ut

Steg 3) Sy!

Deadline steg 1: 8/12
Deadline steg 2: 11/12
*nästan klar* Deadline steg 3Dale: 14/12
*påbörjad, ingen förändring (ska tas itu med i helgen förhoppningsvis)* Deadline steg 3KorsettH: 18/12
*avvaktar mått från syrran* Deadline steg 3KorsettE: 19/12
*påbörjad, avvaktar besked* Deadline steg 3HattM: 22/12
*nästan klar, avvaktar retur* Deadline steg 3HattH: 23/12


Sen vill jag verkligen fixa klart min gröna kjol, är bara knapphål och knappar kvar så det måste jag väl hinna innan jul, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar