torsdag 9 december 2010

Latexcuffs

Har efter mer än 3 månader äntligen fått latexlimmet jag beställde i september. Det var ett tag sen jag fick för mig att jag ville testa på att göra egna latexkläder, eller till en början främst accessoarer. Det verkar vara ett kul material att jobba med, om än väldigt klurigt och inte så likt något annat jag gjort. Kanske just därför som jag dras till det- nya utmaningar!

Hade en bit latex hemma så efter att ha övat lite på att limma ihop små bitar så gav jag mig på att göra små cuffs med en boxpleat. Designen är inte så svår, en rektangel till cuff och sedan en lång remsa som du viker upprepade gånger för att skapa en boxpleat. Satt även på en vit dekorativ remsa och en liten rosett för att göra det ännu finare. Såhär blev det:

 

Bilder på kommer troligen imorgon för vill inte stretcha ut den innan limmet torkat helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar