tisdag 29 mars 2011

Ett litet fel är förödande för inspirationen

Och självklart när det kändes som att ljuset började närma sig i tunneln så råkade jag skära upp ena armens sprund fel och måste göra om hela armen :( Känns surt men man lär sig verkligen av sina misstag.

Annars börjar skjortan arta sig.  Fram och bakstycken är ihopsydda förutom knäppkanten och ena ärmen är nålad och har manchett. Passformen verkar vara riktigt bra vilket känns skönt. Vill kunna använda skjortan utan att skämmas när jag är klar.

Imorgon får det bli ett nytt försök på andra armen, sy fast båda ärmarna och kragen, lära mig hur man gör knapphål, fålla den i nederkant, pynta lite och sen är jag klar. Ja, jag har en del arbete kvar att göra...

Så här ser den ut på dockan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar