fredag 4 mars 2011

Några snabba bilder

Då var alla smådetaljer fixade och prinsessklänningen är officiellt klar! Trots dåligt ljus och att jag inte kan hitta mitt stativ tog jag några snabba bilder bara för att jag inte kunde låta bli. Ska försöka hitta mitt kära stativ och avvakta dagsljus så jag kan få lite bättre bilder.


Först ut- klänningen med underkjol och med en stor rosett i midjan. Detta är min tolkning av den unga busiga prinsessan som gillar att vara fin.

Sedan har vi klänningen utan underkjol med en slags krage med vackra pärlor hängande ifrån. Detta är den lite mognare prinsessan, som fortfarande är lite lekfull men mer elegantare och med en känsla för detaljer.


























I ryggen har jag en snörning dels för att göra klänningen något ställbar men även för att jag tycker väldigt mycket om looken en snörad rygg ger.

Korset över axlarna är både dekorativt och ser till så att axlarna sitter där de ska. En prinsessa kan ju inte gå runt och dra upp ärmarna hela tiden, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar