onsdag 23 mars 2011

Guide till blus/skjorta kommer snart

Min mönsterkonstruktionskurs börjar närma sig sitt slut. Var där för näst sista gången idag. Känns både skönt och vemodigt. Jag har lärt mig jättemycket och känner mig väldigt inspirerad och modigare kring att sy andra saker än jag gjort tidigare nu. Det känns inte som att det är svårt trots allt när man förstått ungefär hur allt hänger ihop. Fast samtidigt kommer det vara skönt att slippa pendla. Fortsättningskursen går inte förrän om knappt ett år så lär nog hinna längta mig tillbaka till skolan tills dess.

Till dig som vi lära dig mönsterkonstruktion rekommenderar jag dig verkligen att gå en kurs eller skaffa boken jag tipsat om tidigare, Mönster och konstruktioner för damkläder.

Anyhow, tills sista gången på tors ska jag designa och sy en egen blus/skjorta i valfri storlek. Så var kommer då ni in? Jo, jag tänkte att jag skulle dokumentera hela denna process, såväl mönsterkonstruktion som att klippa/skära ut och sy ihop delarna. Så är du intresserad av att veta mer- håll utkik under de närmsta dagarna!

En liten sneakpeak:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar